BAYAN EN MAYONAISE (1998) Steeds vaker blijken straatmuzikanten in de grotere steden van ons land uit het voormalige Oostblok te komen. De reportage is een zoektocht naar de wereld achter de straatmuzikant, een portret van de Oekraïnse accordeonist (bayan speler) Vladimir Kurilenko. Verschillende keren bezocht hij Nederland om hier als straatmuzikant geld te verdienen voor zijn studie. Na afronding van een conservatorium opleiding in Donetsk volgt hij nu een opleiding internationaal recht in Kiev. Ook probeert hij via deelname aan het jaarlijkse accordeonconcours te Klingenthal (voormalig Oost-Duitsland), het belangrijkste niet-commerciële in de wereld, te ontsnappen aan de uitzichtloosheid van zijn bestaan. ------------------------------------------------------------
BAYAN EN MAYONAISE (1998) It more frequently appears that street musicians in the bigger cities in our country come from the former Eastern bloc. The reportage is a search for the world behind the street musician, a portrait of the Ukrainian accordionist (bayan player) Vladymyr Kurylenko. Several times he visited The Netherlands in order to earn money for his studies as a street musician. After completing schooling at an academy of music in Donetsk, he now attends colleges in international law in Kiev. By participating in the annual accordion competition in Klingenthal in former East Germany, the most important non-commercial one in the world, Vladymyr tries to escape from the hopelessness of his existence.